Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 27.10.2016 14:50 (Üye) Soru : Defterlerini tutmakta olduğum bir limited şirket, yurtdışından cep telefonu ve tablet vs ürünlerin aksesuarlarını ithal etmektedir. Bu ithal ettiği ürünleri yurt içinde satmaktadır. Yurt içinde Satış yaptığı alıcıların personellerine her ay belirli bir tutar ödeme yapmaktadır. Firma bu alıcı firma personellerine ödeme yapmak yerine bunlara x Firmasından satın alacağı alışveriş çeki vermek istiyor. Verilecek olan bu alışveriş çeklerini Pazarlama gideri olarak giderleştirebilir miyiz? Belge düzeni nasıl işleyecek? Bu alışverişler gerçekleştiğinde x firması bize fatura mı edecek? Araştırmalarıma göre bu alışveriş çeklerini satan x firması açısından avans olarak değerlendiriliyor. Alışveriş gerçekleşip bu alışveriş çekleri ibraz edildiğinde de fatura vs keserek hasılatına dahil ediyor. Bu durumda x firması satın almış olduğumuz bu alışveriş çekleri için fatura mı kesecek?

Cevap : Araştırmanızdaki görüş doğrudur.Fatura düzenlenecektir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.