Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 29.12.2016 10:22 (Üye) Soru : iyi günler, sigorta şirketlerinin tutmuş olduğu rejistro defterlerinin noter tasdikinin 2006 yılında kaldırıldığı hakkında bilgiler var ancak kanuni dayanağını bulamadım. söz konusu kanani dayanağını bulmam için yardımcı olabilir misiniz?

Cevap : Hazine Müsteşarlığından: Tarih :16.02.2011 Sayı : (2011 / 4) Sigorta acenteleri tarafından Müsteşarlığımıza iletilen bazı yazılarda, sigorta acentelerinin sigorta şirketlerinin merkezlerine internet ortamından bağlanarak işlemlerini yürüttükleri, sigorta şirketleri ile acenteleri arasında bilgi eksikliğine yol açacak bir durumun bulunmayacağı; bu bakımdan rejistro defteri (üretim takip defteri) ve tahsilat defteri tutulmasının acentelere ek yük getirdiği belirtilerek, söz konusu defterleri tutma mükellefiyetinin kaldırılması talep edilmektedir. Bilindiği üzere, sigortacılık mevzuatında anılan defterlerin tutulması için bir zorunluluk bulunmamaktadır. Bu kapsamda, Müsteşarlığımızca yapılan inceleme ve değerlendirme neticesinde; sigorta acentelerinin birden fazla sigorta şirketi ile çalışabildikleri ve birden fazla branşta faaliyet gösterdiği dikkate alınarak; yapılan işlemlerin (poliçe tanzimi ve prim üretimi, poliçe veya prim iptali, tahsilat, sigorta şirketine veya sigorta ettirene ödeme v.s.) tamamının, işlemi gerçekleştiren ve ilk işlem ile düzeltme/değiştirme/silme işlemleri tarih ve zamanı itibariyle ilgili sigorta şirketlerinin ya da acentelerin kendilerinin bilgi işlem sistemleri üzerinden takip edilebiliyor olması kaydıyla söz konusu defterlerin tutulmasının gerekli olmadığı kanaatine varılmıştır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.