06.02.2017 10:15 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba sayın hocam iyi çalışmalar. 31.01.2016 tarihinde Sorduğum sorunun cevabını sizlerden alamadığım gibi sistemden silinmiş gözüküyor. S1) 2.sınıf işletme defteri tutanlar ödeme esasına göre, Bilanço defteri tutanlar tahakkuk esasına göre defter tutarlar. Bu sebeple 2.sınıf işletme defteri tutanlar zamanında ödenen kasım/16 ayına ait sgk primleri 03.01.17, Aralık/16 ayına ait sgk primleri 31.01.17 tarihinde ödenmiştir. Dönemsellik gereği 2016 yılının gideri mi? Yoksa ödeme esası olarak 2017 nin gider mi? S2) Birinci soruma istinaden 2.sınıf işletmelerde 2016 yılına ait mal alış faturaları ile İşyeri faturasının (elektrik , su vb.)ödemesi 2017 yılında yapıldığında ödemeye göre mi ?Fatura tarihinde göreme kayıtlara almamız gerekiyor? Meslektaşlar arasında görüş farklılığı olduğundan ve idare tarafından cezalı duruma düşmememiz için doğrusu nedir. Saygılarımla,
Cevap : Sorunuz daha öne yanıtlanmıştır.İşletme defteri tutanlar Elektirik su faturalarını ödeme yaptıkları tarih de giderleştirirler.2016 yılı son geçici vergi verme tarihine kadar ödenen SGk pirimleri giderleştirilir veya beyannameden indirilir.Esas olan tüm ödemelerin zamanında yapılmasıdır.
|