Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 30.05.2017 11:10 (Üye) Soru : sayın dnışman, merkezi istanbul serbest bölgedeki aş ' ye çorlu tekirdağ serbest bölgede şube açtık. şube için ort kurulu karar de sermaye ayırdık, -şube çorlu için defter tasdik ettirecek miyiz -çorludaki notere yaptırmak zorundamıyız - tasdik süresi var mıdır -merkezden takip edebilir miyiz tşk

Cevap : Vergi Usul Kanunu’nda Kanun’un “Defter Tutma” bölümünün “Maksat” başlıklı 171. maddesinde, mükelleflerin bu Kanun’a göre tutmaları gereken defterleri vergi uygulaması bakımından bu maddede yazılı maksatları taşıyacak şekilde tutacakları, 175. maddede ise mükelleflerin, anılan Kanun’un 171. ve müteakip maddelerinde belirtilen maksat ve esaslara uymaları şartıyla defterlerini ve muhasebelerini işlerinin bünyesine uygun olarak diledikleri usul ve tarzda tanzim etmekte serbest oldukları belirtilmiştir. Bu hükümden hareketle Maliye Bakanlığı, şubeleri için ayrı defter tutmak isteyen mükelleflerin, merkezden ayrı olarak şubeleri için de notere defter onaylatabileceklerini kabul etmektedir. Şube için kullanılacak defterler şubenin ya da merkezin bulunduğu yerin noterine onaylatılabilmektedir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.