13.07.2017 09:23 |
(Üye)
|
Soru : MERHABA ÖNCELİKLE İYİ ÇALIŞMALAR DİLERİM.
BİR HUSUSTA DEĞERLİ GÖRÜŞLERİNİZİ TALEP ETMEKTEYİM İLGİ VE ALAKANIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.
SORUM ŞU ŞEKİLDE; ŞİRKET DE ÇALIŞAN PERSONELİMİZE İŞ AVANSI OLARAK ÖDEMELER YAPIYORUZ PERSONELİMİZDE BİZE FATURA VE BELGELERİNİ GETİRİYOR ANCAK BAZI DURUMLARDA FATURA VE BELGİ TEVSİKİ YAPAMIYOR.ÖRNEĞİN; PERSONEL KENDİ ÜZERİNE KAYITLI ARACI İLE FİRMALARA GİDİYOR VE AKARYAKIT FİŞİ GETİRDİĞİNDE PLAKA KENDİSİNE AİT OLDUĞU İÇİN VE ORTALAMA BİR RAKAM ÜZERİNDEN HARCANAN MİKTARI ÇIKARDIĞI İÇİN ELİMİZDE KDV VE VUK AÇISINDAN İNDİRİM YAPABİLECEĞİMİZ VE GEÇERLİ BİR BELGE OLMUYOR. BU VE BUNA BENZER DİĞER BELGESİZ İŞLEMLERİ RESMİYE NASIL DÖNÜŞTÜREBİLİR.BU İŞLEMİ NASIL BİR YÖNTEMLE ÇÖZEBİLİRİZ.DESTEKLERİNİZİ RİCA EDERİM.
Cevap : FİRMA ADINA DÜZENLENMEYEN FATURA VE BENZERİ BELGE OLMADAN HARCAMALAR GİDERLEŞEMEZ. BAŞKA BİR YÖNTEM OLMAZ.
|