Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 14.11.2017 09:55 (Üye) Soru : yeni gelen bir müşterim var. eski muhasebecisi yılbaşından önce işletme defteri tasdik ettirmiş. yılbaşından sonrada limitleri aşıyorsun deyip bilanço defteri tasdik ettirmiş. fakat limit hesaplamasını yanlış yaptığını fark ettim. aslında işletme defterinde kalması gerekiyordu. bu durumda, 1- hangi defteri kullanmalıyız? 2- bu zamana kadar b formları verilmiş, vergi dairesine nasıl ifade etmeliyiz? 3- ben bu mükellefe hangi tarifeden makbuz düzenlemeliyim?

Cevap : B formları verilmiş ise müşteri Bilanço esasına göre defet tutuyor demektir.Geçici vergi beyannamelerinde de GELİR tablosu verilmesi gerekir.Ücret Bilanço esasına göre alınır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.