12.02.2018 13:08 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar;
01/03/2017 tarihinde şahıs firması olan bir mükellefin işyerinde iş kazası meydana gelmiş olup,işyeri sahibi 4/B sigortalısı olan mükellefin iş kazası bildirimini ilgili sgk merkezini arayarak nasıl yapılması gerektiğini sorduk ve bize verilen yanıt dilekçe ve ekinde iş kazası tutanağı ile birlikte bildirilmesi yeterli olacağı konusunda bilgi verdiler.biz de onların vermiş olduğu şeklide bildirimimizi yasal süresi içinde yapmamıza rağmen mükellefe 3.377 tl ceza kestiler.
Sorum şu ;
Kesilen ceza için herhangi bir işlem yapılabilinir mi?
bir diğeri;
5510 sayılı yasa da 4/b bağkurlu sigortalıların iş kazası bildirimi nasıl yapılır bu konuda yardımlarınızı rica ediyoruz.
teşekkürler.
Cevap : Kendi adına ve hesabına bağımsız çalışan sigortalıların iş kazası hallerinin bildirimi kendileri tarafından yapılmalıdır. (4/b) sigortalıları iş kazasını;
Kurumumuza ----------> Bir ayı geçmemek şartıyla rahatsızlığının bildirim yapmaya engel olmadığı günden sonraki üç işgünü içinde bildirmeleri gerekmektedir.
İş kazası bildirimleri;
> e-sigorta uygulaması ile (uygulama için tıklayınız: http://uyg.sgk.gov.tr/IsvBildirimFormu/welcome.do) veya
|