30.05.2018 11:02 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba;
01 Şubat 2018 tarihi itibari ile e-fatura ve e-defter mükellefi olmuş Şirket için iki sorumuz olacak;
1.sorumuz: 31.01.2018 tarihinde kağıt defterimizde oluşturduğumuz kapanış bilançosunu 01.02.2018 tarihinde e-deftere tüm hesaplara ait bakiyeler açılış fişi aktarılacakmı ?
2.Sorumuz: Şubat beratını gönderirken Şirketimize ait Mali dönem başlangıcımız 01.01.2018 mi yoksa 01.02.2018 mi olacak.
Teşekkür ederim.
Cevap : Değerli meslektaşımız;
Yeni sisteme dahil olan mükellef ilgili dönem itibariyle göndereceği defter beratlarını takip eden üçüncü ayın son gününe kadar sistem üzerinden oluşturup, imzalayıp (mali mühür ) berat dosyalarını Gelir İdaresi Başkanlığı'na göndermelidir.
Ancak yalnızca Şubat dönemine ait olmak üzere VUK 107 sayılı sirküler kapsamında ;
Elektronik Defterlerin Oluşturulma ve İmzalanma Süresi ile Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Süresinin Uzatılması:
31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 8 Haziran 2018 günü sonuna kadar uzatılmıştır.
Ara dönemde e-defter uygulamasına geçtiniz için önemli bir not; hesap dönemi veya takvim yılı içerisinde elektronik defter tutmaya başlayanlar, başladıkları tarihi izleyen bir aylık süre içerisinde eski defterlerine kapanış tasdiki yaptıracaklardır ibaresi tebliğlerde mevcuttur.
iyi çalışmalar dileriz.
|