30.05.2018 17:48 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar,
Bağımlı olarak çalıştığım firma ülke genelinde faaliyet gösteren banka ve finans kuruluşlarına etüd,plan proje kapsamında ekspertiz hizmeti sağlayan bir kuruluştur.Dolayısıyla KDV genel tebliğinde belirlenen kriterler kapsamında %90 tutarında Kısmi tevkifat uygulayarak faturalandırma yapmaktadır. Çalıştığımız bankalardan bir tanesi kesmiş olduğumuz e-faturayı kabul edip izleyen ay ücret hatalı olduğu için aynı tutarda iade dekontu düzenlemiş ve KDV 2 beyannamesi ile beyan etmesi gereken tevkifat tutarını bildirmemiştir. Konuyu görüştüğümüzde fatura tutarı ile iade dekontu aynı tutarda olduğu için bildirim yapılmadığı belirtilmiştir. Öncelikle görüşünüzü talep ettiğim konu faturanın ret edilmeyip iade dekontu düzenlenmesi durumunda bildirilen faturanın kayıtlardan çıkarılma KDV beyannamemize eklenme me gibi bir durum söz konusu mudur, bildirim yükümlülüğümüz varsa ki biz bildirilmesi gerektiğine inanıyoruz bir diğer konu yine fatura kabul edilerek aynı dönem içersin de iade dekontu gönderilmiş olsaydı bildirimlere dahil etmeme gibi bir lüksümüz var mıdır. YMM lerden aldığımız görüş bu yönde olduğu için konuyu netleştirmek istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Saygılarımla,
Cevap : Bilindiği üzere bankalar KDV mükellefiyeti ve fatura düzenle yükümlülüğü olmadığı için işlemleri dekont ile yapmaları doğrudur.Yapılan iade ile ilgili olarak KDV beyannamesinde düzeltme yapılması gerektiği görüşündeyiz.
|